Het onzichtbare zichtbaar maken

invisible

Heb je ooit al het gemiddeld verbruik van je auto willen verminderen? Nee. Dan is het een leuke test om uit te vinden hoe je dat zou aanpakken. Doe dan een experiment om uit te zoeken of je aanpak succes heeft. En je succesvolle aanpak kan je dan omzetten naar je kenniswerk.

Indien je het experiment al eens deed, weet je dat je iets nodig hebt wat je inzicht geeft in het effect van wat je anders doet. Indien je zwaar accelereert is het goed om je instant verbruik te zien stijgen. De instant feedback helpt om gedrag bij te sturen of op hetzelfde peil te houden.

Meer zichtbaar om minder te doen  

In je kenniswerk wil je de juiste zaken aanpakken. Meer activiteiten doen die je naar je doelen leiden, minderen of helemaal stoppen met de projecten of activiteiten die je niet dichter brengen.

Met minder inspanningen meer resultaat bereiken, is een droom voor alle kenniswerkers. Meer inspanningen doen die je dichter brengen naar je doelen is een goede runner-up voor de meeste kenniswerkers.

Inzicht  

De meeste kenniswerkers ontbreken het inzicht in het effect van hun activiteiten. Ze hebben geen score- en inspanningsbord. En het laatste is één van de geheimen van de productiefsten onder de kenniswerkers.

Inspanningen leiden tot resultaten. Kenniswerkers, ondernemers doen de gehele dag door activiteiten. Die activiteiten zijn ze vergeten tegen het einde van de dag. Dat is het Zeigarny Effect zaken die afgewerkt zijn worden gedumpt uit ons bewustzijn.

Het niet meer weten wat je allemaal deed, maakt het onmogelijk om jezelf feedback te geven. Onze herinneringen, zelfs wanneer ze nog geen dag oud zijn, geven ons geen accurate gegevens over wat we deden. We zijn een vergetende soort.  Homo Oblitus.

Zichtbaar gemaakte resultaten en inspanningen  

Bewust worden start met inzicht. Om inzicht te krijgen, heb je zicht nodig. Maak het onzichtbare zichtbaar.

Kijk eens naar het beeld hieronder. Herken je het?  Het is Central Park in New York. Gevisualiseerd door de data die lopers aan Nike doorgeven via hun Nike band. Het toont waar er veel gelopen wordt in Central Park.

Met dit inzicht in het loopgedrag van de joggers kunnen marketeers beter inschatten waar ze meest efficiënt reclameboodschappen kunnen tonen aan de joggers om hun aankoopgedrag te beïnvloeden.

Het zichtbaar maken van het onzichtbare leidt tot betere beslissingen om gedrag te beïnvloeden. Dit principe helpt jou ook om je gedrag te veranderen wanneer je over de nodige data beschikt.

Je wil minder naar je inbox gaan? Zorg dan voor inzicht : hoeveel keer ga je naar je inbox. Het effect van alleen al het noteren, het meten… zorgt al voor een gedragsverandering. Geen blijvende verandering, spijtig genoeg, wel een eerste stap.

Het onzichtbare zichtbaar maken is het belangrijkste principe om je doelen te bereiken.

0 berichten

Er zijn nog geen reacties. Wees de eerste die een reactie plaatst!


Copyright © 2021 - Goal Getters Club